Esta, one way road and other things - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dorien en Mark Foppen - WaarBenJij.nu Esta, one way road and other things - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dorien en Mark Foppen - WaarBenJij.nu

Esta, one way road and other things

Door: Mark en Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Mark

08 September 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi hoi,

Nou hier zijn we dan. Al een paar dagen verder.
Zaterdag zijn we dus vertrokken. We waren mooi optijd op het vliegveld, konden gelijk inchecken en rustig een broodje gegeten, daarna op naar de Gate.
Daar een poosje gezeten, hoorde Mark ineens dat zijn naam afgeroepen werd. Wij naar de balie. Ja u heeft het Esta formulier niet ingevuld. Nou controlfreaks dat we zijn, hadden wij dat natuurlijk allang gedaan, in juli al.

Dus ik nog vragen, Is die van mij wel doorgekomen, ja dat was hij. Dan moet die van Mark ook goed zijn want die hebben we samen doorgevoerd. Maar nee, was niets te vinden. Vroegen ze of ik wel wilde vliegen als Mark niet mee kon, ehh nee het is onze huwelijksreis, wat denkt u zelf. Onze koffers werden dus apart gezet en wij moesten als een gek naar gate 15, trap op en het Esta Formulier voor Mark opnieuw invullen. Wij dit gedaan, betaald en weer als een gek terug naar Gate 38.
We waren optijd!! We waren de een na laatsten die ingecheckt werden. En wat bleek... Mark heeft een 0 in zijn paspoort staan die wij voor een o hebben aangezien... Foutje bedankt.

De vlucht ging goed, 8 uurtjes en 3 films later waren we in New York. Niks geen problemen gehad op de vlucht!

Eenmaal daar aangekomen werd al heel duidelijk dat Amerika idd een land is waar alles nep is. De mensen doen heel vriendelijk, echt supervriendelijk, alleen doen ze dat met een gezicht dat op onweer staat. Heel grappig om te zien en mee te maken.

En ja hoe kom je dan het beste naar je hotel? Met een Yellow Cab natuurlijk! 5 minuten met de taxi en 24 dollar armer zijn we bij het Hotel. en nee, openbaar vervoer ed was geen optie hier haha.

De volgende dag zijn we naar de autoverhuur gegaan en konden we onze auto ophalen.. en zoals alles in Amerika is onze auto HUGE.

Zullen er een foto bijvoegen! Daarna begon onze reis naar Washington. En het gaat niet zo hard als bij ons, hier is de maximum snelheid op de innerstate 65 miles per uur. dat is zo'n 105 km per uur. En als je dan zo'n 350 km moet rijden ben je wel even onderweg. Het helpt natuurlijk ook niet als je een one way road inrijd! Oepsie! haha

Rond 6 uur waren we dan eindelijk in Washington, Hotelkamer check, Eten check ( Ja Elly we hebben een salade gevonden! ) beetje rond gewandeld. 's Morgens zijn we eerst naar de Walmart geweest, je weet wel, zo'n huge shoppingmall. Water en drinken ingeslagen, broodjes en dergelijke want ja we blijven Hollanders met een budget! haha
Nog even bij de Starbuck langs geweest en terug naar het hotel. Daar broodje gegeten en op naar de metro richting National Mall met alle bezienswaardigheden.

Daar lekker op het gras gezeten bij het Washington Monument in de schaduw want het is hier bloedjeheet, 33 tot 35 graden (Fahrenheit kennen we nog niet echt). Langs de American History museum gelopen en lekker rond gekeken daar.
We hebben besloten om vandaag een fiets te huren zodat we overal langs kunnen, en langs het Capitool en langs het Lincoln Memorial en alles wat daar tussenin ligt! Want zoals alles in Amerika is ook de afstand tussen alles HUGE!

Tot snel!! xx

• 08 September 2015 - 23:53

Willem En Inge:

Hi Honeymooners :D

Dat was wel even schrikken maar gelukkig is het allemaal goed gekomen.
    Hoe was het Witte Huis? Al een beetje gewend aan de automaat? 105 op de snelweg is niet heel erg hard maar wel lekker om te cruisen. Hadden jullie al een overnachting geregeld in Washington? Hoe beviel het anders om dat te zoeken? We zijn heel erg benieuwd naar het vervolg fijne reis alvast en tot snel. Kusjes Ingen en Willem

• 09 September 2015 - 14:02

Aartje En Dik Eikelboom:

Nou zo te lezen hebben jullie je wel vermaakt,je hebt het een en ander al weer meegemaakt[ach dat houd het ook spannend he!]Heel gaaf hoor allemaal.Ik had wel als vlo mee willen reizen.Nou luitjes geniet heerlijk overal van en laat het maar lekker over je heen komen.Ik blijf jullie in ieder geval volgen.Heel fijn om het zoal te volgen.Heel veel plezier en geniet vooral van al de dingen die op jullie afkomen.Veel liefs van Dik en mij Aartje.Veel knuffels xxxxxxxsjes

• 20 September 2015 - 06:27

Dorien En Mark Foppen:

Hoi Hoi,

@ Inge en Wllem:
    Mark was gelijk al gewend aan de automaat, ik wat minder snel. De snelheid begint nu wel te wennen, eerst was het inderdaad erg traag. In Washington hebben we wel de overnachting al van te voren geboekt. Dit omdat het Labor Day Weekend was en je anders geen hotel meer kon krijgen en we bij de tour (de erg awesome was! ) dicht bij het Witte Huis wilden zijn zodat we 's morgens geen paniek hoefden te hebben haha

@Aartje en Dik
    Het genieten gaat zeker lukken, zoals jullie inmiddels hebben gelezen hebben we al heel wat meegemaakt!
    Zien jullie snel weer!

xx ons