Strand, zielig nieuws en mooie steden - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Dorien en Mark Foppen - WaarBenJij.nu Strand, zielig nieuws en mooie steden - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Dorien en Mark Foppen - WaarBenJij.nu

Strand, zielig nieuws en mooie steden

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Mark

25 September 2015 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Nog even snel de dag van eergisteren, gisteren en vandaag.

Mark is Heroes aan het kijken dus dacht ik schrijf/type nog even door.

Na mijn ketting fiasco van eergisteren zijn we verder gereden. We zijn door Fort Lauderdale gegaan en hebben overnacht bij Palm Beach.

Door dat gedoe met de ketting waren we behoorlijk laat. Lekker via de A1A gereden en alle mooie huizen en stranden bekeken die langs de kust staan.

Bij Fort Lauderdale hebben we lekker gezeten bij de Cheesecakefactory en hebben we een boottochtje gedaan over het water daar. Fort Lauderdale wordt het Venetie van Amerika genoemd.
Bij Palm Beach hebben we nog even het laatste beetje zon gepakt die we nog konden krijgen in Florida. Het is hier nu ook minder weer hoor! Tuurlijk het is nog wel warm maar het regent wel. En ja dat is natuurlijk niet echt super om meer op het strand te gaan liggen. Palm Beach was een uitzondering en was nog lekker warm! Dus zijn we het strand nog even op gegaan! Wat een prachtig strand en supermooi water. Weer van dat Azuurblauwe.. Jammer om weer door te moeten gaan. Veel meer hebben we die dag niet gedaan. Lekker gegeten bij Applebee's. Jammer dat we die niet hebben in Nederland. Goed eten (lekkere salade's) en niet duur. Daarna was het tijd om naar het hotel/motel te gaan. We hebben daar besloten om nu door te gaan rijden en ook nog Boston aan te doen. Ons idee was dus om stranden te bezoeken maar door het weer... Dan liever doorrijden en een mooie stad bezoeken. Is wel een eindje rijden, dit ligt nog boven New York namelijk maar we hebben het er voor over!

's Nacht rond half 4 ging ik naar de wc (boeiend zullen jullie denken) en toevallig keek ik op mijn telefoon en zag ineens heel veel berichten ( in de hotels hebben we eigenlijk altijd Wifi en zijn we bereikbaar) en gemiste oproepen. Ik moeke dus bellen. Bleek ons konijn McGee te zijn overleden.. niet leuk.. Ons eerste konijntje die we hadden. Voor mama natuurlijk helemaal naar omdat zij op onze konijntjes past en dat er dan 1 dood gaat. Maar mama! We weten dat je goed voor ze hebt gezorgd en nog steeds supergoed voor Abby zorgt. Dank je wel daarvoor. Mama is met Abby naar de dierenarts geweest om te kijken of daar wel alles goed mee gaat maar met haar is niets aan de hand. Ze was supergezond volgens de dierenarts en zag er goed uit niet te mager of te dik (goed bezig moeders!! ) Dus dat is een hele geruststelling.

Die verdere nacht natuurlijk slecht geslapen. De dierenliefhebbers onder ons snappen dit helemaal. Maar goed we zijn op onze huwelijksreis en moeten daar wel van genieten.
We zijn gisteren naar Daytona (van de Nascar) gereden. Veel meer hebben we gisteren ook niet gedaan. Lekker genieten van de natuur en de verschrikkelijke grote, maar dan ook echt grote huizen daar. Niet normaal meer hoe groot. Denk aan Dynastie groot! Later lazen we dat alleen de rijkste mensen van Florida daar wonen. Ok gelukkig... hoeven we misschien iets minder chaggo te zijn van die huizen haha. Ook zijn we nog even langs Cape Canaveral geweest. Hier worden de lanceringen gedaan van de NASA. Helaas was er niet heeeel veel te zien, alles afgesloten. Dan maar door rijden
's Avonds naar het hotel gegaan met uitzicht op de zee. Heerlijk die zee geluiden. Daarna nog even wezen eten bij de chinees. Ja we moeten alles uitproberen he. Sushi, chinees, cubaanse tapas en Amerikaanse junkfood. Maar jeeetje waarom zijn alle porties zo groot hier.. NIET normaal. we hebben een doggy bag mee gekregen zoveel hadden we over en hebben daar vanavond weer lekker van gegeten.

Vandaag zijn we naar St. Augustine geweest. Het oudste plaatsje van Amerika. Hier hebben we lekker rondgelopen en ook een trolly tour gedaan, wat een enthousiaste mensen daar en wat een karakteristiek plaatsje zeg. Heel schattig en een straat, zo mooi, prachtige bomen daar! Daarna zijn we alleen maar doorgereden en zijn we hier. Waar? geen idee we zijn ergens van de snelweg af gegaan en daar een hotel genomen.

Morgen zal er ook weinig te vertellen zijn, dan rijden we namelijk de hele dag door en hopen we in de buurt van Boston te komen!

Liefs Dorien en Mark

• 29 September 2015 - 21:25

Aartje En Dik Eikelboom:

hey Lieve Mark en Dorien,wat geweldig allemaal wat jullie allemaal beleven.Heerlijk om alles ook te kunnen maken wat jullie allemaal schrijven,het is echt de reis van jullie leven.Prachtig zeg!Wel heel erg sneu van jullie konijn,maar we weten dat het beestje het niet beter kon treffen met zulke baasjes.Beter kan niet,en reken maar dat je moeder haar heel erg rot voelde.Maar joh geniet nog maar even die laatste dagen.Wat een prachtige foto s toch,heel veel plezier en nog even genieten he!Een hele goede terugreis en we spreken elkaar snel weer.Veel liefs en knuffels van ons beide.Dik en Aartje. Xxxxxxxsjes