The White House, Capitol, Lincoln and stuff - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dorien en Mark Foppen - WaarBenJij.nu The White House, Capitol, Lincoln and stuff - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dorien en Mark Foppen - WaarBenJij.nu

The White House, Capitol, Lincoln and stuff

Door: Dorien en Mark

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Mark

10 September 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zijn we weer!

Zoals we hiervoor al aangaven hebben we gisteren fietsen gehuurd. Hele mooie rode fietsen! haha maar wat waren we er blij mee!
We waren al lekker op tijd naar het centrum gegaan met de Metro. Daar eenmaal uitgestapt hebben we 2 fietsen gehuurd.
Hiervoor kon je dan elke keer 30 minuten gebruik van maken en dan moest je ze weer in de stalling zetten waarna je ze eigenlijk
gelijk weer kon gebruiken.

Als eerste zijn we naar Het Lincoln Memorial geweest. Je dacht dat alles op tv groter lijkt dan dat het is. Dat is met het Lincoln Memorial absoluut niet zo. Wat een immens gebouw! GROOT! Maar heel bijzonder. Als je voor het gebouw staat kun je aan de andere kant van the National Mall het Capitool zien. En alles staat recht achter elkaar. Eigenlijk alles in Amerika lijkt op het eerste oog perfect. Straten schoon en netjes, mensen altijd vriendelijk en vragen hoe je dag is enz. Maar niets
is perfect natuurlijk!

Daarna door naar het World War II monument, Groot, veel water, Witte huis ( daar gelijk even gevraagd waar we de volgende dag moesten zijn) Langs het FBI gebouw, Het capitool, Botanic garden ( Helaas geen tijd gehad om daar naar binnen te gaan) en het laatste stuk zijn we wezen lopen. terug naar de metro. Wat waren wij blij met die fietsen, 10 km en wat uurtjes later (bezichtigingen kosten ook tijd! ) zijn we tevreden weer in de Metro gestapt.

Vanmorgen ging om half 6 de wekker. Ja om half 6, je leest het goed, Wij zijn in onze vakantie om half zes opgestaan. Maar dit was voor een hele goede reden. Om half 8 hadden wij namelijk een rondleiding op het adres, 1600 Pennsylvania Ave, Het bekendste adres in Amerika, In jawel: het Witte Huis! Zo gaaf!

Hiervoor hebben wij een half jaar geleden al een aanvraag gedaan bij de Senaat en 2 weken geleden hebben wij te horen gekregen dat dit
is gehonoreerd! Wat komt daar een beveiliging bij kijken. Secret Service, Capitol Police, police department, alles hebben we gezien. 2x werden onze paspoorten nagekeken of we wel de gene waren die wij zeiden dat we waren. Daarna 1 voor 1 een scan, en nog door een detector heen en daar gingen we! In het witte huis! De rondleiding was een zelf guided tour. Dat houdt in dat je zelf rond mag lopen, foto's maken en NIETS aanraken, vooral dat. Nee President Obama hebben we niet gezien. Maar dat mocht de pret niet drukken, wij zijn gewoon in het Witte Huis geweest EN hebben foto's als bewijs!

Inmiddels zijn we in Durham, onderweg nog even getankt. 70 liter voor 35 euro!! Benzine he! Waarom kan dat niet in Nederland?
En hebben we een pizza besteld. Uit voorzorg hebben we er maar 1tje besteld en dat is maar goed ook, Die was groot! Morgen gaan we weer onderweg naar Florida. Kijken waar we uit komen!

Tot snel!

• 10 September 2015 - 08:16

Albert:

Een woord "JALOERS" dat ik bennnnnnn.

Andere woorden dat bij mij opkomt inderdaad "GAAF" "WOWWWWWWWWWWWW" enz, enz, ....

Geniet nog van jullie vakantie.

• 11 September 2015 - 21:48

Koos En Elly:

Hallo Dorien en Mark.

Maar goed dat Mark lekker vroeg op het vliegveld wilde zijn......je moet er
    niet aandenken dat jullie de vlucht gemist hadden.
    Vandaag voor het eerst op deze site gekomen.
    Heel erg leuk om jullie verslagen en foto's te volgen.
    Ziet er heel gaaf uit vooral het wittehuis zal een bijzondere ervaring zijn geweest.
    Heel veel plezier in Florida .....we horen wel waar jullie neergestreken zijn.

Liefs Koos en Elly

• 20 September 2015 - 06:30

Dorien En Mark Foppen:

Hoi Hoi

@ Albert Wij kunnen het ook nog steeds niet bevatten. Het is zo mooi hier! Elke dag weer is een geluksmomentje!

@ Koos en Elly Inderdaad. dat was eventjes schrikken hoor maar alles is weer goed gekomen.
    Leuk om te zien dat jullie deze verslagen leuk vinden. We hebben natuurlijk nog veel meer foto's maar die moeten we maar een keer gaan bekijken samen!

Liefs Ons