SeaWorld, Harry Potter World en Discovery World - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Dorien en Mark Foppen - WaarBenJij.nu SeaWorld, Harry Potter World en Discovery World - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Dorien en Mark Foppen - WaarBenJij.nu

SeaWorld, Harry Potter World en Discovery World

Door: Dorien en Mark

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Mark

15 September 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Hoi iedereen!

Nou in de afgelopen dagen hebben we echt superveel gedaan!

Laten we bij het begin beginnen.
We zijn toch maar in 1x naar Orlando gereden zodat we op donderdag daar al zijn aangekomen en we vrijdag al lekker naar Seaworld konden.

Vanuit het Hotel ging er een shuttle naar Seaworld. Wat een groot park en wat een show´s. Die van de Orka´s is sowiewo prachtig. De show van de sealions is ook zo grappig, zit zelfs een otter in!
Dan de dolfijnenshow (zoals jullie weten hebben wij natuurlijk bij Dolfinarium gewerkt en gaan we alles met elkaar vergelijken. De show over het algemeen is zo gaaf, acrobatiek, dolfijnen, papegaaien alles zit erin. Wat betreft de dolfijnen is de show veel beter in dolfinarium. Maar wat een gave show!
En wat Heet!! My god.

´s avonds lekker in het zwembad bij het hotel gezwommen, heerlijk zo na een warme drukke dag!

Dan de volgende dag, Op naar Harry Potter World! Zoals jullie waarschijnlijk wel weten zijn wij `fan` van Harry Potter. De boeken zijn heerlijk om te lezen en de films leuk om te zien. Dus ja het was overduidelijk dat wij hier naartoe moesten gaan!
Mark wilde er al om 8 uur staan, maar goed dat ik hem eerst heb gevraagd hoelaat de Universal Studio´s open waren want dan hadden we daar mooi voor jan met de korte achternaam gestaan. Ging pas om 9 uur open.

en Ja ik blijf het zeggen. Wat groot was het daar.. Maar supergaaf. Voordat je bij het gedeelte komt van Harry Potter kom je langs alle andere strip figuren zoals de Minions, The Simpsons, alles van Marvel enz.

En daar was Londen ( Harry Potter speelt zich af in Londen) Wij naar binnen en was alsof we in het boek stonden. Zo gaaf ( ja ik weet het we klinken als een nerd nu sorry! ) alles zo goed nagemaakt, alles in detail. Konden natuurlijk ook niet laten om paar souveniers mee te nemen. Daarna gingen we per zweinstein express naar het andere gedeelte gegaan.
Hier kwamen we in een ander gedeelte van de wereld van Harry Potter waar ook het kasteel stond. Supergaaf gedaan.
Op de weg naar huis wilden we eigenlijk nog in de attractie van the Minons maar er stond een uur wachtrij. Dat hebben we maar niet gedaan en zijn we maar weer onderweg naar het hotel gegaan.
En ja ´s avonds nog maar even in het zwembad gegaan. (dit na een enorme regenbui! )

Dag 3 van Orlando.
Deze dag stond in het teken van Discovery Cove, een dag resort waarbij je kunt snorkelen tussen de mantra´s, blowfish en de haaien. (ok de haaien zaten wel achter glas haha) And last but not least.. zwemmen met dolfijnen! Whoohoeee
we waren al lekker optijd daar, want alles was ook inclusief, dus ook het ontbijt, eenmaal aangekomen daar kregen we te horen dat we de sessie met dolfijnen om kwart voor 11 hadden.
Eerst dus lekker ontbeten en daarna zijn we gaan snorkelen tussen de Reuzenmantra´s en koraalriffen. Wij hadden nog nooit gesnorkeld dus was het eerst heel eng om te doen, dit ook omdat het water superkoud was. Maar na even oefenen lukte het goed en zwommen we onder water met het gezicht tussen de vissen. supergaaf.
Daarna was het tijd voor onze sessie met de dolfijnen. Eerst kregen we natuurlijk een uitleg wat er komen zou.
Wij kregen de dolfijn Capricorn. De oudste dolfijn daar. 50 was hij volgens mij. Eerst aaien en kennis maken, en daarna met gebaren de dolfijn wat laten doen. En toen mochten we zwemmen. Een voor een mochten we zwemmen met Capricorn. supergaaf!! Foto´s en film zijn ervan gemaakt dus we hebben wat om terug te kijken! Daarna nog even knuffelen met Capricorn en toen was helaas de sessie van een uur alweer voorbij.

Toen was het tijd voor de lunch en daarna zijn we nog lekker wezen zwemmen in de waterbaan. Heel mooi en sereen. watervallen, en we konden daar ook tussen de tropische vogels lopen en eten geven. ze kwamen dan ook op je arm zitten.
Wat een supergave dag was dit zeg! Echt een dag om nooit te vergeten!

Gisteren zijn we vertrokken naar Clearwater. Eerst moesten we nog langs een garage omdat de olie ververst moest worden. Supersnel gedaan door FireStone. Rekening ging gelijk naar het verhuurbedrijf dus we hoefden ook nog niets voor te schieten ook.
Eenmaal in clearwater aangekomen zijn we hotel gaan zoeken, die was snel gevonden. en met dat ik de tas wilde oppakken schiet het mij (Dorien) in de rug. Jullie weten wel. Die rugpijn die ik 1x in het jaar heb en dan ook niets meer kan. Ja die rugpijn heb ik nu. We hebben dus ook maar een extra dagje Clearwater geboekt zodat ik mijn rug even rust kan gunnen ( en de medicijnen hun werk kan laten doen) zodat we morgen wel lekker naar het strand enzo kunnen!

Foto´s volgen nog van deze dagen!!

Groetjes ons.

• 16 September 2015 - 07:52

Soorien:

Wat ontzettend leuk om dit allemaal te lezen zeg! Wat geweldig al die bezienswaardigheden. Ben erg benieuwd naar de foto's zag al het 1 en ander voorbij komen op FB! :D

• 16 September 2015 - 08:06

Daniëlle:

Zo te zien hebben jullie het heel erg leuk! En vet cool dat Harry Potter world! :D
    Wel echt jammer van je rug Dorien! Ik hoop dat het snel over is!
    Geniet er nog lekker van daar!

• 19 September 2015 - 13:05

Willem:

Zooo jullie doen ook veel leuke dingen. En nog een lange tijd te gaan. Ben benieuwd wat jullie ondertussen hebben gezien. De foto's zien er ook heel gaaf uit.

• 20 September 2015 - 06:36

Dorien En Mark Foppen:

Heyyy!

@Soorientje! Het is ook supergaaf hier, Foto's zijn er genoeg, kunnen wel een keer een Sushi avondje houden dat we de trouwfoto's en die van Amerika gaan bekijken. Neem ik de foto's mee, als jij de Sushi maakt ;)

@Daan, Jaa het is hier superleuk, en Harry Potter World was echt kicken, Alles was er, die bus die door Londen rijdt met die bedden erin, Grimboutplein, Olivier alles was er! Laat je de foto's wel zien wanneer ik terug ben!! Rug gaat inmiddels beter, alleen met verre stukken lopen, zoals vandaag hebben we rond de 10 km gelopen en dan ook nog trappen op in de parkeergarage dan zegt ie van het is genoeg nu. Maar komt goed!

@Willem, Jaaa op vakantie moet je leuke dingen doen. We proberen altijd zo veel mogelijk te zien. Inmiddels mooie dingen weer gezien zoals de zonsondergang op Key West en de letterlijke parelwitte stranden hier.. Prachtig!

liefs Ons.

• 20 September 2015 - 10:41

Dik En Aartje:

Wat een prachtige foto s zeg!Ooooooh dat wil ik ook een keer echt met de Dolfijnen een zijn.Prachtig jongelui,echt heerlijk samen genieten.Veel knuffels van ons.xxxxxsjes