Strand, Rust, Strand en een zonsondergang.. - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Dorien en Mark Foppen - WaarBenJij.nu Strand, Rust, Strand en een zonsondergang.. - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Dorien en Mark Foppen - WaarBenJij.nu

Strand, Rust, Strand en een zonsondergang..

Door: Dorien en Mark

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Mark

20 September 2015 | Verenigde Staten, Key West

En daar waren we weer!

Met mijn rug (Dorien) gaat het weer aardig beter. Alleen zoals vandaag als we veel hebben gelopen dan ben ik blij wanneer ik weer in de auto zit!

Goed, we waren gebleven bij Clearwater. Hier waren we nog een extra dagje gebleven. Daar hebben we genoten van het witte strand (Willem, dat strand was nog witter dan die op Key West) Heerlijk uitgerust op het strand en in het water. Mark stond er van te kijken dat er vissen zwommen in het water, Joh! je meent het in een oceaan haha. Wel stonden we te kijken dat er gewoon wilde dolfijnen zwommen vlak bij de kust.. prachtig om te zien hoe ze uit hunzelf de sprongen maken die wij allemaal ooit wel eens gezien hebben bij het Dolfinarium of op tv. Heel mooi..

Na Clearwater zijn we door gereden naar Fort Myers. We wilden eerst nog naar Siesta Key rijden echter was het ook bij ons slecht weer geworden. Alleen maar regen maar wel met 25 graden ongeveer! Om dan naar een strand te gaan heeft ook weinig nut. Daarom zijn we doorgereden naar Fort Meyers. Ook hier zijn we lekker 2 nachten gebleven. We hadden/hebben nog genoeg tijd en de plek stond ons wel aan. Hier konden we echt lekker relaxen en kon mijn rug nog even de rust krijgen die het nodig had. Veel hebben we hier dan ook niet gedaan, beetje toeren met de auto, zwemmen en lekker lezen op onze patio.

Gisteren zijn we weer verder gegaan. Zijn we via Marco's Island naar Florida City gegaan.

We zouden eerst een tocht doen met de airboat maar omdat het nog steeds regende (ja ja niet alleen in Nederland) hebben we besloten om eerst door te rijden en later deze tocht nog te doen door de Everglades. Waarschijnlijk wordt dit morgen.

Vandaag zijn we naar de Florida Key's geweest. Dit is een eilanden groep van 1700 kleine eilandjes. Natuurlijk hebben we ze niet allemaal aangedaan maar zijn we over de grootste heen gereden. Bij Duck Key zijn we afgeslagen en hebben we daar alle huizen bekeken. We zijn het er over eens, als we de loterij winnen gaan we hier een huis kopen. Wat prachtige huizen zeg! en een uitzicht! daar zeg je U tegen. We zijn er helemaal verliefd op geworden.

Bij het Bahia Honda National Park zijn we gestopt. De zee was daar zo prachtig azuur blauw en het strand zo wit. Daar moesten we naartoe! Dit is ook het enige strand waar je zo op kunt komen (nou ja zo, het is een park en daar moet voor betaald worden maar dan mag je er wel op!) De andere stranden zijn allemaal prive. Daar kom je niet bijTrouwens die foto hiernaast met de wegwijzers naar Miami en Orlando ed. staat op deze plek! Na hier een poosje in het water te hebben gezeten en van de omgeving te hebben genoten zijn we door gereden naar Key West.
Super mooie oude stad ( tenminste, wij zijn naar het oudste gedeelte van de stad gereden)

Daar hebben we eerst heerlijk geluncht aan de waterkant (zoals de meesten van jullie wel hebben gezien op Facebook! ) Daarna zijn we de oude stad gaan verkennen. Helaas was het de Phil Petersons Key West Poker Run. Dit is een jaarlijks terugkomend biker event. Mijn god wat een mensen.. En hoe ze gekleed waren, Och jeetje.. Laten we zeggen dat het niet onze smaak is. Er waren zelfs een aantal DragQueens haha.

Wel hebben we daar nog even heerlijk op een terras gezeten om alles eens rustig te bekijken. Later hebben we bij het Hard Rock Café gegeten en zijn we naar Mallory Square gegaan. Hier kun je de zonsondergang vieren. En dat wordt daar dan ook goed gedaan!.

Prachte lucht wanneer de zon onder ging.. Heel bijzonder om te zien en mee te maken.
Hierna was het voor ons weer tijd om terug te gaan naar ons hotel. Was nog wel even 3 uur rijden maar we zijn weer veilig aangekomen. Even lekker douchen en naar bed.
Met een beetje geluk kunnen we dan morgenochtend de Formule 1 van Singapore nog even kijken!
Wie weet verslaat Rosberg Hamilton nu een keer ;) Have fun Daan! haha

Tot snel en de foto's volgen nog!!

liefs van ons

• 20 September 2015 - 10:30

Dik En Aartje:

Hoi Lieve mensen,tjonge wat een ervaringen allemaal.Prachtig toch zo,en allemaal zo mooi vertaald.Ja dan denk je erbij hoe jullie alles ervaren.Maar geniet er maar fijn samen van jullie hebben het verdiend.Het is echt de reis van jullie leven zeg!We bliven jullie volgen want dat is zo leuk om jullie er varingen allemaal te lezen.Mark en Dorien geniet lekker en we houden van jullie!Veel liefs en knuffels van ons Dik en Aartje xxxxsjes

• 20 September 2015 - 13:59

Danielle:

Wat een leuke dingen doen jullie allemaal! Lekker van genieten.
    Ik zit nu klaar voor de F1. Ben benieuwd of jullie ook kunnen kijken en laten we hopen dat Hamilton gewoon wint ;) Liefs!

• 20 September 2015 - 14:53

Koos En Elly:

Hallo Mark en Dorien.

Fijn dat het beter met je rug gaat.
    Erg leuk om een heel klein beetje mee te reizen met jullie.
    Wij gaan nu toch eens serieus overwegen om iets verder te kijken dan binnen Europese grenzen...........
    Prachtige stranden en plaatsen waar jullie komen ben erg benieuwd naar de boottocht bij de krokodillen , best eng maar waarschijnlijk en hopelijk wel veilig .
    De tijd vliegt voor ons idee... al op de helft ...maar als je dan terug leest hebben jullie al heel veel gezien/gedaan.
    Nog heel veel plezier samen en geniet ervan .

Groetjes ons